15/1
Til svømning er jeg lidt mere interesseret i mit eget hold – selv om Frederik i det nærliggende bad dog trækker meget, da jeg opdager ham. Jeg hænger på kanten og råber “Se mor, ‘Rederik, Rederik”. Jeg vil dog godt være med til at synge i dag og hoppe i fra kanten, det er jeg helt vild med. På et tidspunkt leger vi med bolde, og svøvmmeinstruktøren har den frækhed at tage dem fra mig. Bagefter gemmer hun dem bag en plade. Ha, det har jeg da set. Og jeg peger til mor og fortæller, hvor læreren har gemt boldene. Nu går resten af undervisningen med at forsøge at kravle op af bassinet for at få fat i boldene. Jeg løber langs kanten, skriger og prøver at kravle op af bassinet. Jo, don’t mess with Thea. Efter svøm kører vi mod Jylland. Der er bare skønt. jeg storcharmer mormor og morfar, og der bliver kys og kram ud i stor stil. Jeg siger morfar for første gang og mange andre ord dukker op. Jeg er så god til at kommunikere! Jeg får også en fin ny frisure – men det er godt nok svært at sidde stille til at blive klippet. Ugen efter er jeg tilbage i vuggestuen, og det er jeg bare glad for. Pædagogerne fortæller, at jeg har rigtig god finmotorisk og er så god til at lave perleplader – og så elsker jeg at danse og synge.